Veelgestelde vragen

 
 Vragen over HartslagNu Account 
Vragen over Burgerhulpverleners
Vragen over Alarmering
Vragen over AED's
Vragen over Nazorg
 
                                               Vragen over de App

HartslagNu account

Hoe stel ik mijn beschikbaarheid in?

Onder tabblad "mijn beschikbaarheid" zie je het adres/de adressen die jij hebt ingevoerd. Achter elk adres staat "beschikbaarheid aanpassen". Hier kun je kiezen uit drie mogelijkheden:

  • De gebruiker is 24 uur per dag 7 dagen in de week beschikbaar
  • De gebruiker is op specifieke tijden beschikbaar
  • De gebruiker is niet beschikbaar

Als je gebruik maakt van de app, zal de beschikbaarheid van de app de beschikbaarheid van jouw opgegeven adressen overrulen. Om de beschikbaarheid van de app aan te passen, klik je op 'Beschikbaarheid aanpassen' achter 'Huidige Locatie'. 

Let op! Dit kan alleen aangepast worden als je inlogt via de website. Het is niet mogelijk om de beschikbaarheid in de app aan te passen. 

Hoe lang is mijn certificaat geldig?

Wanneer je de gegevens van jouw training invult, is het belangrijk om rekening te houden met het volgende:

  • Bij "datum certificaat behaald" vul je de datum in van jouw laatst behaalde (herhalings)training.
  • Jouw certificaat is 1 of 2 jaar geldig, afhankelijk van het soort cursus dat je hebt gevolgd.

Het is jouw persoonlijke verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je trainingsgegevens actueel zijn. Wanneer je een nieuwe (herhalings)training hebt gevolgd, kun je dit weer aanpassen in jouw persoonlijke account.

Word ik wel opgeroepen tussen 23:59 en 00:00?

Ja, ook in deze minuut ben je als hulpverlener inzetbaar.
 
Voorbeeld:

Heb je aangegeven dat je beschikbaar bent op:
Maandag            00:00-08:00 en 17:30-23:59
Dinsdag             00:00-08:00 en 17:30-23:59

Dan ben je van maandag 17:30 tot de volgende ochtend 08:00 beschikbaar op dat adres.

Je bent NIET inzetbaar als hulpverlener, omdat:

Het kan zijn dat je deze tekst ziet in jouw HartslagNu account. De oorzaak kan meerdere, verschillende redenen hebben.  
 
Je nog niet beoordeeld bent als hulpverlener.
Dit komt omdat jouw HartslagNu account nog niet beoordeeld is door je ambulanceregio. De regio checkt de gegevens van jouw HartslagNu account en zal deze vervolgens goedkeuren (of in een enkel geval afkeuren).
 
Je geweigerd bent als hulpverlener.
In een enkel geval kan het voorkomen dat je HartslagNu account is afgekeurd. Dit kan door meerdere redenen komen. Bijvoorbeeld jouw training is verlopen, er staan incorrecte gegevens in jouw HartslagNu account of er is nog een actie vereist van jouw kant om goedgekeurd te worden. Mocht je hierover meer informatie willen, neem dan contact op met de helpdesk.
 
Er geen training is opgegeven.
Dit betekent dat er geen training is opgegeven in jouw HartslagNu account. Voeg een training toe om inzetbaar te worden. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en klik op ‘Training’. Vervolgens klik je op ‘Training toevoegen’ en vul je de gegevens in van de door jouw laatst behaalde training.
 
De geldigheid van de opgegeven training is verlopen.
Het systeem berekent n.a.v. de ingevoerde trainingsgegevens hoelang jouw training geldig is. Dit kan 1 of 2 jaar zijn. Hierop zit een coulance van 3 maanden. Wijzig de datum naar jouw laatste (herhaling) training om dit bij te werken. Zie veelgestelde vragen voor meer uitleg over het aanpassen van jouw training.
 
Er geen locaties zijn aangegeven waarop je beschikbaar bent.
Er staan geen locaties geregistreerd in jouw HartslagNu account. Om inzetbaar te zijn als vrijwilliger is er een adres nodig. Hiermee wordt bepaald waar jij je bevindt ten opzichte van het slachtoffer. Voer een adres in door onder ‘Mijn beschikbaarheid’ op ‘Locatie toevoegen’ te klikken.
 
Er geen locaties beschikbaar zijn.
Dit betekent dat er wel locaties zijn ingevoerd in jouw HartslagNu account maar dat er onder beschikbaarheid staat aangegeven dat je ‘niet beschikbaar’ bent op het betreffende adres. Door dit aan te passen naar ’24 uur per dan 7 dagen in de week beschikbaar’ of ‘op specifieke tijden beschikbaar’ wordt je beschikbaarheid waardoor je weer inzetbaar bent bij een reanimatie.  
 
Let op! Het kan zijn dan er meerdere van de bovenstaande redenen van toepassing zijn op jouw HartslagNu account. Het kan dus zijn dat, ook al heb je eentje opgelost, je nog steeds niet inzetbaar bent.

Wat te doen als ik op vakantie ga?

Ga je op vakantie of ben je tijdelijk niet beschikbaar, dan kun je het volgende doen.
 
Burgerhulpverleners
Ben je op vakantie of niet beschikbaar omwille van andere redenen dan kun je dit aangeven in jouw account. Log in en ga naar “Mijn beschikbaarheid”. Onder de adressen ziet u staan "perioden waarop u niet oproepbaar bent". U kiest hier voor " Voeg nieuwe periode toe". Hier vult u de periode in waarin u niet beschikbaar bent. Na die periode bent u automatisch weer inzetbaar. 

AED Beheerders
Ga je op vakantie maar wil je wel dat het gebruiksklaar maken na een inzet gewoon door gaat. Verander dan het e-mailadres in jouw beheerdersaccount naar het e-mailadres van jouw tijdelijke vervanger. Ben je naast beheerder ook vrijwilliger kun je op beide manieren je tijdelijk afmelden.

Mijn adres wordt niet herkend, wat nu?

HartslagNu maakt gebruik van Google Maps bij het lokaliseren van adressen. Het systeem heeft van elk adres X en Y coördinaten nodig om de precieze locatie te bepalen. Met de coördinaten wordt bepaald of een vrijwilliger zich wel of niet binnen de 1000m radius van het slachtoffer staat geregistreerd.
Wanneer bij Google Maps deze coördinaten niet bekend zijn, herkent het systeem het adres niet.
Er wordt gewerkt aan een oplossing om deze ‘onbekende’ adressen op te vangen.    

Om je toch aan te melden bij HartslagNu kun je gebruik maken van een 'fictief' adres. Dit kan een nabijgelegen straat zijn, of het adres van een familielid. Als het account dan is aangemaakt, stuur je ons een bericht met daarin de juiste adresgegevens, en dan zullen wij het juiste adres in jouw account zetten.


Hoe kan ik mijn training aanpassen?

Links onder “Mijn gegevens” staat “Training”. Hier staat een overzicht met jouw trainingsgegevens. Als je deze wilt aanpassen kun je er op klikken.



Bij “Laatste (herhaling) training” vul je de datum in waarop je jouw laatste training hebt gehad. Bijvoorbeeld je hebt jouw diploma voor het eerst gehaald op 1-10-2006 en de laatste herhaling was op 1-1-2016. Dan vul je 1-1-2016 in.



 

Hoe kan ik mijn mobiele telefoonnummer wijzigen?

Wil je jouw mobiele telefoonnummer wijzigen? Log in op jouw account en onder "Mijn gegevens" kun je het mobiele telefoonnummer aanpassen. Vervolgens klik je op opslaan. Het systeem zal dan vragen om een verificatiecode. Deze is naar het nieuwe nummer verzonden. Vul deze in en klik op “Opslaan”. Nu is jouw mobiele telefoonnummer gewijzigd. Let op! Dit is alleen mogelijk wanneer het nieuwe nummer nog niet eerder is gebruikt binnen HartslagNu.

Inloggen

Om in te loggen ga je naar: https://hartslagnusystem.nl/.
Je gebruikersnaam is jouw mobiele telefoonnummer. 06 vervang je door 316. 0612345678 wordt dan 31612345678
Het wachtwoord heb je toegestuurd gekregen per email. Het wachtwoord dat je van HartslagNu ontvangt bestaat uit 8 willekeurige tekens. 

Ben je het wachtwoord vergeten? Een nieuw wachtwoord vraag je op via het inlogscherm. 
Krijg je het wachtwoord niet toegezonden, dan is het emailadres in jouw account niet meer correct. Het nieuwe emailadres kun je dan doorgeven via het contactformulier.

Nieuws

  • In Veghel hangt nu een 'Ina Adema AED'

    VEGHEL - De nieuwste AED van Veghel is er eentje met een naam. De 'Ina Adema AED', zaterdag onthuld door Adema zelf, is naast een hulpapparaat ook een eerbetoon aan de inzet van de oud-burgemeester voor de stichting Veghel HartSave. Ina...

  • Heartsafe Oisterwijk vanaf nu herkenbaar aan jasjes

    Waar in het begin de hulpdiensten nog weleens vergaten dat de vrijwillige burgerhulpverleners een zeer zinvolle bijdrage leveren door alvast te gaan reanimeren en zelfs een AED in te zetten, worden de vrijwilligers de laatste jaren bijzonder...